Orange belt training.

Idee
Lean principes
Herken verspillingen en los ze op
Praktisch
Direct toepasbaar in je werk
915 excl. BTW
2 dagen (ochtend en middag)
Online leeromgeving een jaar lang toegang
Certificaat na afloop
Newday Offices A2 in Utrecht

Dit ga je leren tijdens de orange belt training

  • Hoe je klantwaarde concreet maakt
  • Hoe je processen overzichtelijk in kaart brengt
  • Hoe je onderbrekingen in processen herkent en de oorzaken achterhaalt
  • Hoe je processen op zo’n manier inricht zodat je verspillingen oplost, klanten tevreden zijn en je het werkplezier vergroot

Om de orange belt training zo praktisch mogelijk te maken, pas je de theorie direct toe op je eigen werksituatie. Zo verdien je de investering al tijdens de training terug. 💪

Trainingen agenda

Voor wie is de orange belt training?

Voor iedereen die wil leren om de lean principes toe te passen en daardoor verspillingen in processen op te lossen.

Het maakt niet uit in welke sector je werkt of wat jouw functie is. Er zijn altijd processen die beter kunnen om verspillingen op te lossen. Goed om te weten: je hebt geen voorkennis nodig om de orange belt training te volgen.

Ervaringen van wie je voorgingen.

Omdat de orange belt training zo praktisch is, kon ik zelf na twee dagen aan de slag met de toepassing in ons eigen werk. Nu, na ruim een jaar, merken we nog steeds verschil in onze processen. Daarnaast heeft de training ons geïnspireerd om op deze manier te blijven verbeteren.

Marnix Feiken referentie orange belt

Marnix Feikens
Sales Manager bij Anker Amsterdam Spirits

De orange belt training is persoonlijk, interactief en heeft een lekker tempo. Voor mij was deze training de perfecte mogelijkheid om net wat meer van lean te leren dan de absolute basis van de yellow belt. Hiermee kan ik echt aan de slag in mijn eigen organisatie en zijn we volop processen aan het verbeteren.

Pieter Tegelaar referentie orange belt

Pieter Tegelaar
Change Manager bij Brink Towing Systems B.V.

Inhoud van de lean orange belt training.

1. Klantwaarde en verspilling

Je leert concreet te maken wat klantwaarde is: wanneer is de klant van een proces tevreden met de uitkomst? Ook leer je hoe je verspillingen in processen herkent en elimineert. Zo realiseer je processen met tevreden medewerkers en klanten.

2. Value stream map

We brengen het proces van A t/m Z in kaart, inclusief alle informatie die je nodig hebt om het proces te verbeteren.

3. Flow & pull

Door flow en pull te realiseren in het proces lever je op tijd en zonder onderbrekingen, zodat je verspilling voorkomt. Je leert alle technieken om dit te realiseren.

Meer weten?

Weet je niet zeker of de lean six sigma orange belt iets voor jou is? Of wil je meer weten over de orange belt training? Neem dan vrijblijvend contact op met Roos.

Bel Roos voor advies

Over Roos

Green belt training

Programma per dag

1. Klantwaarde & verspilling
2. Value stream mapping
3. Flow & pull
4. Perfecte processen

Orange belt training met een +

  • Tijdens de training pas je de theorie direct toe op jouw werksituatie
  • Onze orange belt training is geaccrediteerd door LCS en Cardiff University
  • Trainers met jarenlange praktijkervaring als interim manager en projectleider
  • De training is inclusief praktijkcertificaat
  • Een jaar lang toegang tot onze online leeromgeving, inclusief projectlog templates om te downloaden en het online examen
  • Afterservice: na de training nog een vraag? Mail ons gerust😊
Locatie

We geven de training op onze eigen trainingslocatie bij Newday Offices Utrecht aan de Atoomweg 50. Goed te bereiken met de auto (gratis parkeren) en het OV.

Tijd

De trainingsdagen start om 09.30 uur, je bent van harte welkom voor koffie vanaf 09.00 uur. Uiterlijk 16.30 uur is de training afgelopen.

Certificering

Je sluit de training af met een prachtig lean six sigma orange belt certificaat. Al onze trainingen zijn geaccrediteerd door LCS & Cardiff University. Als je het online examen met succes aflegt behaal je het LCS 1A certificaat.

Prijs

De orange belt training kost 915 euro exclusief btw. Wil je met een groep deelnemen? Neem dan contact met ons op.

Green belt training

Schrijf je in voor de orange belt training

Neem actie en schrijf je direct in voor de orange belt training. Vragen? Neem contact met ons op voor meer informatie. Ook als je een voorstel voor een in-company training wilt ontvangen.

10 en 11 juni 2024
25 en 26 september 2024
Of bekijk alle opties
Een optie nemen

Weet je nog niet 100% zeker of je erbij bent? Neem dan een optie! Daarmee reserveer je je plek gedurende twee weken en zet je ‘m daarna heel makkelijk om in een definitieve inschrijving.

Liever in-company training?

Wil je met een groep collega’s deelnemen? Neem dan contact met ons op en we maken een offerte op maat voor jullie.

Kom in contact

Veelgestelde vragen

Nee. De lean principes die je tijdens de orange belt training leert toe te passen, zijn voor alle sectoren waardevol. In iedere sector zijn er namelijk processen (administratief, HR, logistiek, enzovoorts) waarin geld en tijd worden verspild.

Nee, je hebt geen voorkennis nodig om de orange belt training te kunnen volgen. Voorafgaand aan de training kun je eventueel de onderstaande uitleg over de vaktermen doornemen. Tijdens de training behandelen we deze termen uiteraard ook.

Lean

Lean is een manier van werken die door Toyota is ontwikkeld. Bij lean werken voelen alle medewerkers zich volledig verantwoordelijk om elke dag hun werk te verbeteren, zodat ze nog meer waarde voor de klant creëren.

Klantwaarde

Klantwaarde zijn de concrete eisen die de klant stelt aan de uitkomst van een proces. Bijvoorbeeld: als ik wil dat mijn ICT-melding afgehandeld wordt, dan zijn mijn klanteisen dat dit binnen 3 werkdagen gebeurt, dat ik één vaste contactpersoon heb en dat ik altijd de actuele status van de melding kan bekijken.

Verspilling

Onnodige stappen en (werk)voorraad in het proces en/of niet de juiste mensen op het juiste moment op de juiste plek. Hierdoor loopt het proces onnodige vertraging en frustratie op.

Six sigma

Een manier om processen te verbeteren door zoveel mogelijk controle te krijgen over alle factoren in het proces. Met behulp van statistiek breng je deze factoren en de variatie daarvan in kaart, zodat je precies weet waar je op moet sturen om het proces te verbeteren.

Value stream map

Een manier om samen met het team het proces in kaart te brengen, zoals het op dit moment in de praktijk verloopt. Inclusief alle informatie die je over het proces hebt, zoals uitvalpercentages per processtap, wachttijden, alle verspillingen die nu nog in het proces zitten, enzovoorts. De value stream map (of VSM) is de basis van waaruit het team het proces gaat verbeteren.

Flow

Flow betekent dat de input die het proces in gaat (zoals een melding, een bestelling of een vraag) ononderbroken richting de klant ‘stroomt’. Dat betekent dat er in het proces geen verspillingen meer zitten, dus geen fouten, wachttijden of andere onnodige stappen.

Pull

Pull betekent dat de vraag van de klant leidend is voor de uitvoering van het proces. Dus er wordt niet gewerkt of geproduceerd als er (nog) geen klantvraag is. Zo lever je precies op het juiste moment en voorkom je dat er op voorraad gewerkt wordt. Een voorwaarde voor pull, is dat er flow in het proces zit. Anders wordt het proces alsnog onderbroken en lever je niet op het juiste moment.

Ja, onze orange belt training is geaccrediteerd door LCS & Cardiff University. Bij de training is een online examen inbegrepen. Als je slaagt, krijg je een erkend praktijkcertificaat (LCS 1A).

Alle trainers hebben jarenlange praktijkervaring als interim manager en projectleider. We weten daardoor als geen ander hoe je de stof in de praktijk kunt toepassen.

Als je niet zeker weet of je aanwezig kunt zijn, dan raden we je aan om een optie op de training te nemen. We reserveren dan gedurende twee weken een plekje voor je. Daarna kun je besluiten om je inschrijving definitief te maken of te annuleren.

Alle lean principes komen tijdens de orange belt training aan bod:

  • Klantwaarde: wat wil de klant? Wanneer is hij tevreden met jouw product of dienst?
  • Waardestroom uitwerken met behulp van een value stream map
  • Flow: onderbrekingen in het proces voorkomen
  • Pull: voorkomen dat het proces dichtslibt
  • Perfectie: hoe je processen kunt blijven verbeteren